Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Výběr jazyka

  • cz
  • en
  • de

Obsah

Jednotlivé třídy

3.třída

Chlapci a děvčata,

každý den se snažte připravovat do školy minimálně tři hodiny. Když budeš potřebovat, napiš mi na můj mail: pisarovska.eva@centrum.cz  

U zadání píši datum, který den by sis měl/a učivo vypracovat.   E.Pisarovská

Ve čtvrtek 9.4. již máte velikonoční prázdniny. Tak si jich užijte a KRÁSNÉ VELIKONOCE!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. 4. práce do AJ na tento týden:

Milí třeťáci,

otevřete si učebnici na straně 40. Přečti si slova písničky a snaž se ji přeložit. Dole najdete rámeček se slovíčky, která se týkají Gregova bytu /Greg´s  flat/. Těchto 6 slovíček si opiš do školního sešitu AJ, každé slovíčko na jeden řádek, tak jak jsme zvyklí psát tzv. písanku - vždy na celý řádek. Slovíčka se nauč, některá už znáš. Zde je výslovnost:

table               /tejbl/           stůl

chair               /čr/                židle

bookcase       /bukkejs/        knihovna

cupboard       /kapbrd/         skříňka

bed                /bed/              postel

wardrobe       /uodroub/      šatník    

feathers         /fedrs/           peříčka     
 

Happy Easter!   J. Grebíková

8.4. středa
ČJ
Zopakuj si:  vyjmenovaná slova po V
Nové: uč. s. 89/1   vydra -  podívej se,   výr - podívej se,   vyžle (říká se: hubený jako vyžle,ale co to je vyžle, zde zjistíš)       PS s. 26 /1 jenom doplň i,í,y,ý
M geo
Podívej se na nové učivo zde.    uč. s. 127/ 4,5      PS s. 41/ 2,3,5
ČJ čtení
čítanka s. 137 (zjisti si, kde leží hora Říp)
PRV
Uč. s. 54 nahoře rozdělení obratlovců. Do malého sešitu: datum, nadpis OBRATLOVCI a zapiš si 1.-5. skupin       PS s. 40/ 8
7.4. úterý
M
Opakuj: PS s.36/2 dokonči i druhý sloupec, PS s. 21/1
Nové: uč. s. 78, už umíš 7 + ___ = 15, nyní dopočítáš do stovky a připočteš, kolik je ještě v další stovce:  297 + __ = 305,  procvič ve cvičení 1     PS s. 21/ 2
ČJ
Procvičuj: zde

Nové: uč. s. 88/ 1-  všimni si slov obvyklý, obvykle,  2 -4    PS s. 25/1. dole na stránce si všimni listu papíru: Pamatuj... se slovy, kde se píše i,í
PRV
uč.s. 52, 53   přečti si, prohlédni si zástupce bezobratlých,   PS s. 40/ 7  pracuj i s učebnicí

6.4. pondělí

Hezký den, všichni, 
jaro je už opravdu tady. Včera jsem viděla čápa, jak chodí po poli a hledá si potravu nebo něco na opravu hnízda. Viděl/a jsi taky něco zajímavého na zahrádce, nebo na procházce? 

ČJ

Opakuj: vyjm.slova po V, poskládej si kartičky se slovy z pátku, řekni si zpaměti, použij ve cvičení PS s. 24/ 2 nahoře, docvičuj zde

Nové: uč.s. 87/ 1-4  vše ústně, u cv.4  zopakuj podstatná jména a předložky a udělej i za a), b), 
PS s. 24/1 uprostřed - vybarvi si vyjm. slova každé jinou barvou a  stejnou barvou k nim slova příbuzná,  pokud si nejsi jistý, jsou to slova z uč. s. 87/1 (pro kontrolu), PS s. 24/3 (pro kontrolu uč.s. 87/3)
M
Opakuj: docvičuj násobilku zde,   PS s. 36/ 2 jeden sloupec
Nové: uč s. 77/1,2  rozkládáš,přecházíš přes stovky,   PS s. 20/ 3,4, 5 - zapiš pouze příklad,jak by jsi řešil, a výsledek. Pokud můžeš, pošli řešení.
Něco navíc:    Holmes je na stopě trezorového lupiče.
Najdi ve větě číslo, odečti od něj číslo 9 a přičti číslo 100. Které číslo ti vyšlo? Napiš mně.
ČJ psaní:
Písanka s. 11 - všichni cvičení tužka (odpověz na otázky větami, tedy velké písmeno, na konci věty tečka, pracuješ s úvodním textem),  můžeš vypracovat i celou stránku 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.4.

Chlapci a děvčata,

dala jsem vám do poštovních schránek sešity: diktáty a pětiminutovky.  Každý týden si tam jednou týdně pište diktát (buď zadám já, nebo ti rodiče vymyslí), pětiminutovky na malou násobilku můžeš psát 2x týdně. 

ČJ

Opakuj: docvičuj vyjmenovaná slova po V : zde

Nové: uč.s. 86/2  - nastříhej si kartičky, opiš si slova, doplň, která chybí, nevyhazuj, nechej si je na procvičování, řadu vyjm.slov můžeš hned využít v PS s. 24/ 1 nahoře

M geo

Opakujeme: rovinné útvary uč. od s. 121 

Nové učivo: uč.s. 126  - kruh je tedy vybarvená plocha, kružnice je tenká čára,    PS s. 41/1 obkresli si podle návodu kruhové předměty skleničku, hrníček apod. a pokračuj dle zadání, popiš tužkou -  kruh (tam, kde jsi vybarvil/a plochu),   kružnice (kde je jenom tenká čára, kde jsi nevybarvoval/a) 

ČJ čtení

Opakuj: povídání ze s. 133,134, odpověz na otázky s. 134/ 2,3 (znáš z PRV?)

Nové: s.135,136

ČD nezapomeň si udělat zápis za knihu přečtenou v měsíci březnu (měl/a by jsi tam mít už knihu za únor, kterou sis měl/a zapsat do 11.3.)  

PRV

Nové: uč.s. 52 pouze horní část textu, do malého sešitu PRV si zapiš: datum, nadpis ŽIVOČICHOVÉ                                                                                                                                    I.  Bezobratlí -  nemají v těle kostru                                                                                                  II. Obratlovci mají v těle kostru.  Součástí kostry je páteř tvořená kostmi zvanými obratle (proto obratlovci)                                                                                                                                        PS s. 40/6  - řešení mně můžeš poslat  

2.4.

M

Opakuj: PS s. 36/ 1

Nové:  odčítání 10-3=7, potom 100-3=97,   200-3=197,  300-3= 297,  atd.  uč.s.76,    PS s.20/1      ČJ

Opakuj:   Vyjmenov. slova po S trénujte zde.
Nové: takže poslední těžší vyjmenovaná slova: uč.s.86/ 1  nauč se zpaměti,  pečlivě si pročti ukázkové věty, zda všemu rozumíš 

ČJ - psaní

s. 10    ( u diktátu popros rodiče, ať ti nadiktují tato slova: lísat se, keř líska, bystřina, bída, zmije, mít hlad, míč), pokud můžeš, pošli mně tuto stránku

1.4.

ČJ

Opakuj: vyjmenovaná slova po S uč.s. 85/1 ,  PS s.23/1 dole, napiš si diktát uč.s.85/4  (pracuj jako minule dne 24.3.)

M

Zopakuj si: 9+5, 6+8, 7+5 - počítáš přes desítku                                                                              Nové: uč. s. 75/5,6  a tady přecházíš přes stovky, máš pomoc: číselné osy       PS s. 19/6

Čítanka

Zopakuj: článek s. 131,132,   nový text  s. 133,134

PRV

Opakuj:  uč.s. 49-51,    PS s. 39/ 4


31. 3. - práce do AJ

Milí třeťáci, otevřete si učebnici na s. 38. Článek Colin in Computerland si přečti a přelož.

Máš-li s něčím problém, můžeš mi napsat na můj email: tridniucitelkaJG@seznam.cz

Slovíčka, která by se ti mohla hodit:

 

It´s  the  ice  monster.         /its dý ajs monstr/         To je ledová příšera (monstrum).

I´ve  got  an  idea!              /ajv got en ajdýa/           Já mám nápad!

Where´s ....     ?                    /uers/                             Kde je .........?

It´s  just  water now!          /its džast uotr nau/         Už je to jen voda!

Look at all the colour!        /luk et ól d kalrs/           Podívej se na všechny ty barvy!

I´m  home  again.               /ajm houm egen/            Jsem zase doma.

 

31.3.

M

Procvičuj: PS s.18/ 7,8,       příklady z 1. třídy  6+4, 8+2, 1+9, apod.

Nové: uč.s. 74/1,2,3 budeš potřebovat, co sis procvičil, ale počítáme až do 1000,takže pozor, mění se počet stovek,       PS s. 19/ 1

ČJ

Opakuj: vyjm. slova po B,L,M, P,S. Procvičujte zde.

Nové: uč.s.84 /1-4  vše ústně nebo použij folii      PS s. 23/2

PRV

Opakuj: osm společných vlastností živočichů

Nové: uč.s. 51       PS s. 38/3   Jsem zvědavá na tajenku, pokud můžeš, pošli mně ji

30.3.

ČJ 

Opakuj: vyjmenovaná slova po S (můžeš s kartičkami, jak sis je očísloval/a, potom zpaměti)

Nové: toto učivo se nám bude hodit i do PRV, až se budeme učit o zvířatech                                            uč.s. 83 - seznam se s dalšími vyjm. slovy a k nim příbuznými, potom si přečti texty, zdůvodni si, jaké napíšeš i,í,y,ý. Potom do malého sešitu (datum, zadání) o každém zvířeti napiš 2-3 věty o tom, jak sýkora, sysel a sýček vypadají.  Tedy jejich popis, což je součást slohu.

M

Zopakuj si:  9 + 6, 8 + 3, 7 + 7, 6 + 8, 5 + 9, 4 + 7, 3 + 8, 2 + 9, apod.                                                                     18 - 9, 17 - 8, 16 - 8, 15 - 6, 14 - 5, 13 - 7, 12 - 6, 11 - 7, apod.

Nové: uč. s. 73/2,3,  cvičení 4  řeš do PS s. 17/2 - udělej si linky, kde máš místo. Napřed si napiš řešení z učebnice, čí jsou to boty a kolik stojí.  Pak řeš a,b.  Jedna věta v zadání v učebnici je nadbytečná, zjistíš, která? Napiš mně a proč?         PS s. 17/1
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27.3.

ČJ

Opakuj: vyjmenovaná slova po S, co jsou to podstatná jména a co u nich určujeme, co jsou to přídavná jména

Nové: uč s. 82/1,2,3a,b, 4-ústně nebo na folii       PS s. 21/1 dole (pokud můžeš, pošli mně) sivý holoubek - šedý neboli popelavý holoubek

M geo

Zopakuj: co víš o trojúhelníku (uč.s.124) 

Nové: uč.s. 125  - pečlivě si pročti tuto stránku, počítej strany, vrcholy rovinných útvarů, napiš mně odpověď cvičení 2        PS s. 40/2

Čtení

Přečti si: text ze s. 128,129 odpověz si na otázku 2

Nové: čítanka s. 131,132

PRV

Opakuj: přečetl/a sis ve středu text v uč. s. 49,  doplň do PS s. 37/1 v zadání píší, že učivo je shrnuto i na s.51 v uč. dole

Nové: uč.s. 50 (můžeš se podívat na internetu na zajímavosti o delfínech, velrybách, jak dýchají youtube),    PS s. 38/2

26.3.

ČJ

Opakování: douč se vyjmenovaná slova po S, máš kartičky ze včera, očísluj si je

Nové učivo: uč.s. 81/ 1, 2,3, 4 - napiš do malého sešitu (a,b - si udělej ústně), cv.5 si udělej s očíslovanými kartičkami ústně ,     PS s. 21/ 1,2 nahoře

M

Opakování: procvič se v malé násobilce

Nové učivo: objem jsme probírali taky v PRV, ale o hektolitru jsme nemluvili, to je nové, zapamatuj si: 100 litrů se rovná jeden hektolitr,  uč.s.72, u cvičení 6 si musíš uvědomit,že jedna láhev má dva litry. Nejprve tedy v tabulce 10l perlivé . 2 = 20l, neperlivé 6l . 2 = 12l, celkem litrů 20 + 12 = 32 litrů, počítej zpaměti           

25. 3.  -  práce z AJ na tento týden

Uč. strana 36 - znova si přečtěte a přeložte rozhovor. Připomenu některá slovíčka:
 

Hold my hand.                                        /hould maj hend/                    Chyť mě za ruku.

Let´s  go  to the zebra crossing.            /lets gou tu d zebra krosin/      Pojďme na přechod.

Is it safe to cross?                                 /izit  sejf tu kros/                      Je bezpečné přejít?

Walk, don´t  run!                                   /uolk, dont ran/                        Jdeme, neběžíme!

Well done.                                            /uel dan/                                   Dobrá práce.

 

Uč. strana 37 - přečti si a přelož si ústně dopis. Slovíčka, která by ti mohla pomoci:

I´ve  got......                            /ajv got..../                   já mám.....

I like.......                                 /aj lajk.../                     mám rád/a.....

I haven´t  got.....                     /aj hevnt got.../           já nemám...

What about you?                   /uot ebaut jů/              A co ty?

Can you find.....                      /kchen jů fajnd.../        Můžeš najít....?

 

25.3. 

ČJ

Opakuj: vyjmen. slova po B,L,M,P,  slovní druhy.

Nové učivo: vyjmenovaná slova po S, uč.s. 80/1 - nauč se zpaměti, přečti si věty, určitě znáš význam všech slov,cvičení 2 - napiš si na kartičky i slovo, které ti chybí, kartičky si nechej, procvičuj si s nimi, např. vyber zvířata, vyber člena rodiny, vyber ptáky, roztřiď je na slovní druhy

PS s. 20/1 dole 

M

Opakování: tady je to velmi jednoduché, umíš z PRV, uč.s. 71 Zapamatuj:  cvičení 2,   PS s. 16/1,2 pozor na jednotky, piš je malým psacím písmem

Čtení

Opakuj: Kamarád z planety Haf - Hledej odpovědi: jak se jmenoval tvor z jiné planety, v čem bydlí, co řekl o obyvatelích Země, v jakého tvora se na Zemi už proměnil.                                      Nové učivo: s. 128,129  

PRV

Opakování: zopakuj si,co nového ses včera naučil a zapsal do sešitu                                              Nové: uč.s. 49 přečti si a zkus si říct, co sis zapamatoval/a  

24.3.

M

Opakování: zopakuj si příklady typu 3+7, 5+5,6+4,2+8,apod. 10-2, 10-8, zavzpomínej na 1.třídu

Nové učivo: uč.s.70 - u tohoto učiva použiješ, co sis procvičil, pouze si dávej pozor na počet desítek        PS - s.15 / 6,  s.18/ 6 - můžeš mi napsat výsledky tohoto cvičení, nebo oskenovat cvičení, pokud máš možnost

ČJ

Opakování: zopakuj si vyjmenovaná slova po P, už by jsi je měl/a umět dost dobře, uč.s. 78/2, 4- požádej někoho z rodičů, zda by ti diktát diktovali (piš do malého sešitu), pak si zkus podle učebnice udělat kontrolu,spočítej chyby, udělej si opravu. Jsi šikovný/á, zvládneš to.  

PS s. 20/ 1 - uprostřed,   pokud se chceš ohodnotit: 0-3 chyby (to by byla 1 a 2) první balónek, 4-7 chyb (to by byla 3 a 4) druhý balónek, 8 a více chyb třetí balónek

PRV

Nové učivo: . s.48 - skoro vše už znáš,pouze jsou tady nové názvy, do sešitu si napiš nový větší nadpis: Živá příroda                                                                                                                                         - tvoří ji živé přírodniny neboli živé organizmy:                                                                                            1. Živočichové ( zvířata a člověk)                                                                                                         2. Rostliny                                                                                                                                           3. Houby                                                                                                                   PS s. 36 /1 nalep nebo namaluj, při řešení se můžeš podívat do učebnice, cv.2                                                    

23.3.

ČJ

Zopakuj: vyjmenovaná slova po P, co jsou to přídavná jména (uč.s.58)

Nové učivo: uč. s. 77/ 1 (pýr je plevel),2,3, cv.4 - vybíráš z vyjmenovaných slov po P a zapiš do malého sešitu ČJ (nezapomeň: datum, zadání), ústně si sám/a udělej 4a) ,  PS s. 20/1,2 nahoře

M

Pokračování učiva z minulé hodiny - uč. s.69/ 4,5,6 - ústně, 7a) do malého sešitu (datum, zadání), Přemýšlej, kterou větu budeš řešit první, co umíš hned vyřešit. b) ústně

PS s. 15/ 4,5 - ukázka: 128 plus 2 se rovná 130(což je nejbližší vyšší desítka),  128 mínus se rovná 120(což je nejbližší nižší desítka),  součin 2 . 8 = 16 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20.3.

ČJ sloh

uč. s. 79 - 1a, zopakuj si, jak se píše adresa, 1c,d, 2

M geo

uč. s. 124/ 1,2,4,  PS s. 39/ 4,5

Čítanka

Zopakuj: znovu si přečti text Žvýkačka k obědu, nový text s. 125-127

PRV

Udělej si test č.4  PS s. 35 řešení mi napiš např. :   1a, apod.

19.3.

ČJ

Opakování: vyjmenovaná slova po P, co jsou to podstatná jména, co u nich určujeme( uč.s.68-70)

Nové učivo: uč.s. 76 - projdi si stránku,  PS s. 19/ 1,3,4 , napiš mi řešení z 3.cvičení

M

Opakování:  PS s. 18/4

Nové učivo: uč. s. 68,  PS s. 15/ 1, cv. 2 a 3 - zápis, výpočet, odpověď,     PS s. 18/5

18. 3.  - práce do AJ

Milí třeťáci, prosím, abyste si tento týden důkladně zopakovali, jak se správně píší a vyslovují číslice 1 až 20.

 1  one                    11  eleven

 2  two                    12  twelve

 3  three                  13  thirteen

 4  four                    14  fourteen

 5  five                     15  fifteen

 6  six                       16  sixteen

 7  seven                  17  seventeen

 8  eight                   18  eighteen

 9  nine                    19  nineteen

10  ten                     20  twenty

 

 

18.3. 

ČJ

Zopakuj si: vyjmenovaná slova po P, pádové otázky

Nové učivo: uč.s. 75 projdi si cvičení ústně,    PS s. 18/ 1-3

M

Zopakuj si: malou násobilku

Nové učivo: uč.s. 67/ 1,2,4      PS s. 14/ 4,6

Čítanka  - přečti si DÚ s.121,122,  nový text 123,124

PRV

Opakování č.4 - uč. s.47 projdi si, řešení tajenky z cv. 3 mi napiš

17.3.

M

Zopakuj si: malou násobilku, cvičení z internetu, apod.

Nové učivo: uč. s. 66,   PS - s. 14/ 1, 2 - zápis, výpočet, odpověď,  s.14/3

ČJ

Zopakuj si: vyjmenovaná slova po P  pádové otázky

Nové učivo: uč.s. 74/ 1,2,3, cvičení 4 napiš do malého sešitu,   PS - s. 17/1,2,3 - dole

PRV 

Zopakuj si: jednotky a měřidla - délky, hmotnosti a objemu ( malý sešit)

Nové učivo: uč. s.46, zapiš si do malého sešitu : 4. Teplota , základní jednotka, měřidlo, 5. Čas, základní jednotka, ostatní jednotky, měřidlo. Podobné zápisy jako v minulých hodinách. Podívej se doma, jaké máte teploměry, hodiny.   PS -s. 33/ 24 řešení mi napiš na mail,  s.34/ 26,27. Pořádně docvič poznávání ručičkových i digitálních hodin!!!

16.3.

ČJ

Zopakuj si:  vyjmenovaná slova po B, L, M, říkej si je nahlas (uč.s. 31,40,46)

Nauč se nové učivo: nauč se zpaměti vyjmenovaná slova po P - uč.s. 73/1  ( u každého slova si přečti větu a zamysli se, zda rozumíš významu daného slova, pýřit se znamená červenat se),  uč.s.73/2 napiš každé slovo zvlášť na lístečky, seřaď je správně do řady za sebou, napiš mi na mail, které slovo chybí.                         PS - s.17/ 1

Čítanka

 Přečti si, co bylo za DÚ s. 118-120nový text s.121 - 122 Jak se vyrábí čokoláda? Odpověz na otázky 2,3,4.

M

Zopakuj si: malou násobilku (příklady ve folii nebo ti zadají rodiče), sčítání do 1000 uč.s. 64        Nové učivo: odčítání do 1000 uč. s. 65- ústně si vyřeš celou stránku,  cvičení 4 vyřeš do malého sešitu      PS s. 13/ 4 - zápis, výpočet, odpověď,  s.13/ 5

Vážení rodiče, milí žáci,

všechny vás zdravím. Chtěla bych vám sdělit, že po návratu z lyžování v Rakousku,kdy manžel dostal vysoké teploty, jsem si nechala udělat odběry, naštěstí je vše v pořádku. 

Společně se tedy budeme učit přes mail. Každý den vám napíši, co byste si měli vypracovat v ČJ, M a PRV. 

Nezapomeňte si číst. Klidně si udělejte i více zápisků do ČD. Můžete si tam i zapsat, co vás nejvíce zaujalo. Protože nevím,kdy se uvidíme. Pak byste přinesli ukázat knihy a přečetli zápisky.