Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Výběr jazyka

  • cz
  • en
  • de

Obsah

informace k otevření školy

Typ: ostatní
závazné

 Vážení rodiče.

Od 25. května je umožněna přítomnost žáků 1. stupně na vzdělávacích aktivitách ve škole. Je však nezbytné dodržovat přísná hygienická a bezpečnostní opatření dle metodických pokynů vydaných ministerstvem školství a ministerstvem zdravotnictví a pracovní skupinou pro řízení uvolňování karanténních opatření.

1/ Nejpozději do 18. května jsou zákonní zástupci žáka povinni vyjádřit zájem o docházku jejich dítěte do školy v uvedeném období, a to prostřednictvím přiloženého tiskopisu (příloha č. 1), který doručí škole (vhozením do poštovní schránky školy nebo naskenováním a odesláním emailem v elektronické podobě).

Upozornění: Jiný termín přijetí žáka pro nástup do školy již nebude možný!

2/ V den nástupu žáka do školy odevzdají zákonní zástupci(rodiče) nebo žák čestné prohlášení o zdravotním stavu žáka a rizikových faktorech vztahujících se na žáka, případně osoby žijící se žákem ve společné domácnosti. Bez tohoto prohlášení nebude žák do školy vpuštěn.

3/ Příchod do školy a odchod ze školy:

- Při cestě do školy a ze školy se na žáka i jeho doprovod vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními v rámci ČR, zejména:

o Zakrytí úst a nosu ochranným prostředkem (rouškou)

o Dodržování odstupu min. 2 metry

- Žáci budou do školy přicházet a ze školy odcházet dle stanoveného harmonogramu, který bude neměnný do konce toho školního roku.

 

4/ Vstup do areálu školy a školní budovy, odchod ze školy:

- Vstup do školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.

- Žáky bude vždy přebírat i předávat zaměstnanec školy.

- Každý žák bude mít s sebou na den minimálně dvě roušky a igelitový sáček k jejich uložení

- Ve společných prostorách školy je pro žáky i zaměstnance nošení roušek povinné.

- Po příchodu do třídy si žáci jednotlivě pod dohledem pedagoga umyjí ruce vodou a tekutým mýdlem (po dobu nejméně 20-30 sec.) a následně použijí dezinfekci.

- Po vyučování si budou zákonní zástupci vyzvedávat své děti dle stanoveného harmonogramu. Žáci s volným odchodem budou z budovy školy odcházet s časovým odstupem tak, aby se zamezilo shlukování žáků před školou.

- Doprovázet děti do školy a ze školy nemohou osoby z rizikových skupin.

5/ Organizace výukových aktivit

- Žáci budou rozděleni do skupin dle možností školy a počtu přihlášených žáků, maximální počet ve skupině je 15. Složení skupin se stanoví předem a je neměnné. Pokud to počet přihlášených žáků a aktuální personální podmínky umožní, vytvoříme skupiny pouze ze žáků jednoho ročníku.

- Dopolední výukové aktivity budou probíhat v čase od 7:50 do 11:40 hod. první a druhý ročník

                                                                                                            do 12.15 hod. třetí až pátý ročník

- Odpolední zájmové aktivity pak v čase od 12:00 do 15:00 hod.

- Ranní družina nebude v provozu!

-Vzhledem ke stávajícím personálním možnostem pro zajištění odpoledního bloku – školní družiny Vás žádáme, aby žáci (zejména vyšších ročníků), pokud to není nezbytně nutné, se  odpoledního bloku neúčastnili.

 

- Zájmové útvary, které u nás zajišťuje DDM Matýsek se do konce tohoto školní roku ruší!

- Vzdělávací aktivity budou organizovány pravidelně každý pracovní den. Škola povede evidenci o docházce žáků.

- Pokud žák opustí z jakéhokoliv důvodu skupinu, do které byl zařazen, a jeho nepřítomnost bude delší než 3 dny, je zákonný zástupce povinen sdělit škole důvod žákovy nepřítomnosti a zda bude žák nadále do skupiny docházet. Po návratu žáka do školy znovu předloží ZZ/rodič žáka čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění.

- Běžný rozvrh vzdělávání a přestávek nebude zachován, bude upravován dle potřeby.

- Množství učiva bude shodné s distanční výukou, omezí se pouze na základní předměty (ČJ, M, AJ, PRV, PŘV, VL), výuka TV nebude probíhat.

- Ve třídách budou žáci sedět jednotlivě na stejném místě po celou dobu pobytu ve škole v předepsané vzdálenosti.

- V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu, např. skupinové práci, musí se roušky nosit ve třídě. Pravidla určuje přítomný pedagog.

- Po celou dobu pobytu ve škole bude žák zůstávat pouze na svém místě, nebude povolen volný pohyb v prostorách školy (výjimku tvoří pohybové chvilky k protažení a relaxaci organismu během hodin).

- Společné přestávky (včetně používání toalet) budou organizovány tak, aby se stanovené skupiny žáků nepotkávaly.

- Přísná hygienická pravidla (mytí rukou) budou žáci ve třídách dodržovat také o přestávkách před svačinou a po svačině, před i po použití toalety.

- V odpoledních aktivitách budou žáci využívat pouze omezené množství hraček a her, které budou dobře dezinfikovatelné.

- Žáci si nesmí vzájemně půjčovat své školní potřeby ani osobní předměty. Z domu nesmí do školy

přinášet žádné hračky a hry.


Závazné vyjádření zákonného zástupce k docházce dítěte.pdf (262.81 kB)


Příloha

Vytvořeno: 12. 5. 2020
Poslední aktualizace: 12. 5. 2020 18:22
Autor: Mgr. Petr Mašláň